Triss i spänning
Under hösten läste jag tre stycken riktigt bra thrillers/spänningsromaner. Alla behandlade tunga ämnen, men var väldigt snabblästa.
Tre stycken helt olika spänningsromaner som alla höll mig fängslad från början till slut. Alla tre är alla första delen av vad jag hoppas på bli många framtida delar. De kändes alla tre som nytänkande och fräscha tillskott i krimhyllan. Väldigt uppfriskande men obehaglig läsning.
Medlaren av Jenny Rogneby
Angelas första fall är att medla mellan gärningsman och offer i ett våldtäktsfall. Vilket inte blir särskilt lätt för någon av de inblandade. Angela märker snart att det är något som inte stämmer så vad var det som hände den där natten?
Spännande med en ny vinkling i spänningsgenren. Läsningen väcker såklart känslor, vem blir inte illa berörd av våldtäktsfall?! Riktigt bra uppbyggd historia och sådär långsamt spännande. Det som inte syns av Haag & Karlsson
Vid ett tillslag hos en langare hittar de en lista med kontaktuppgifter till högt uppsatta män i samhället och de märker att fallet tystas ner från högre ort och Wollet & Bergström bestämmer sig för att bedriva spaning på sidan om.
Superspännande läsning och jag bara älskade spanarparet Wollter och Bergström! Svarta segel av Rebecka Edgren Aldén
Upptakten är när Annika och sjöräddarna hittar en båt som ligger och driver utan några människor ombord.
Parallellt med sjöräddarna så får vi även träffa sorgtyngda Joanna som ska ut och segla med sin bror ett par dagar för att försöka läka.
Även den här har en för mig ny genrevinkel som utspelar sig i skärgården och vi får lära känna Annika och hennes sjöräddarkollegor.
Tack Ordfront förlag och Romanus & Selling för recensionsexemplar!
Kommentarer
Skicka en kommentar