Fortsätt till huvudinnehåll

Mars börjar med en riktigt bra roman

De sju systrarna av Lucinda Riley
Maia och hennes fem adoptivsystrar samlas i sitt barndomshem, då deras adoptivfar har gått bort. Varje syster får en varsin ledtråd som ska leda dem i sökandet efter sitt ursprung.

Vi får följa Maia och hennes ledtråd som tar henne till en förfallen herrgård i Rio de Janeiro, där får hon bland annat en bunt brev som ger henne och oss historien bakom hennes mormors mor Izabela's liv i unga år.

Det här är så väääldigt mycket en sådan typ av bok som jag bara älskar! Jag blir liksom uppslukad ifrån första till sista sidan och vill inte att det ska ta slut. Den är lika spännande i Maias nutid som i Izabelas historiska tillbakablick. Historia, spänning och romantik i en härlig blandning när den är som bäst. Roligt när det är historiska händelser som blir romanifierade. Blir sugen på att läsa mer om mytologin om De Sju systrarna/Plejaderna.
Jag hoppas att fortsättningen kommer snart för det var en sådan cliffhanger på slutet! Kanske att jag måste ta och läsa den på engleska? För då finns det tre till böcker att läsa. Men kanske ändå värt att vänta och ha läskarameller att se fram emot! Nu ska jag sluta svamla, men läs den bara! OK?!!
Tack Bazar Förlag för att jag fick möjlighet att läsa och recensera boken!

Finns att köpa på bl a Bokus & Adlibris







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varghund - del 1

Vargblod - Chris Berg När den lite udda och ensamma läkarstudenten Fridas patient attackeras av män i svarta motorcykelställ tvingas hon agera och gläntar på dörren till värld vid sidan av samhället. Patienten, en äldre kvinna vid namn Luna, leder den hemliga organisationen Varghundarna. De är män och kvinnor som lever sina liv i skuggorna och är beredda att offra allt för att skydda den breda allmänhetens trygga tillvaro från ondskan. Deras främsta fiende, organisationen Vargarna har rekryterat en man kallad Ingenjören. I deras klor hotar hans nya vapenteknologi att rubba maktbalansen och skapa en ny, osäker framtid. Luna och hennes Varghundar är de enda som står i deras väg . Kan bara säga wow! Den här boken har allt som en bra dystopi ska ha! Den är ruskigt spännande, en bra uppbyggd framtidsvärld, fantastiska karaktärer och ett oerhört bra driv. Kunde helt enkelt inte lägga den ifrån mig och om jag behövde göra det för att göra något annat nödvändigt så tänkte jag bara på boken och

Arvet från Mörkertiden - del 3

 Myten om Månmästaren - Cecilia Åhman Atiline har tagit sin systers plats och i kölvattnet av Drakarnas kidnappning förs hon till slavägaren Hanjor på Kelta. I fångenskapen utsätts hon för svåra prövningar, på ön där våldet härskar och en blodsivrande best lever under marken. Drakarna, som tror att Atiline är Neris, fortsätter sin jakt. De vill att Neris ska bli Månmästaren, en magiker på deras sida som kan bruka en monstruös, förhistorisk kraft. Men även inom Drakarna är lojaliteterna inte som de verkar och Atiline befinner sig i större fara än hon trott. All fara kommer dock inte alltid utifrån, något som Atiline bli varse. Vad händer när man inte längre kan lita på sig själv? Tänk att det kan vara så svårt att få till en recension som jag känner mig nöjd med, jag har skrivit & suddat och skrivit & suddat. Jag tror att det kanske beror på att jag har känt mig lite kluven om slutet på den här. Om jag tänker överlag hela trilogin, så är det ett fantastiskt världsbygge, jag älsk

Svartåsviten - del 1

Om du var min - Christina Eriksson Svartå, 1782. Sextonåriga Christina har storslagna ambitioner för herrgården som hennes far håller på att bygga utanför Örebro. Trots att hon skickas till Stockholm för att introduceras vid hovet och hitta en lämplig make, är det för hästarna och murarsonen Gustaf som hennes hjärta brinner. I Stockholm dras Christina in i intrigerna runt kungen och hans syster, samtidigt uppdagas en fejd mellan Svartås förvaltare och Gustafs far som får förödande konsekvenser. Den enda Christina verkar kunna lita på är sin piga. Jag älskar historiska romaner som den här. Man får historia inbakat i en snygg berättelse - jag blir underhållen och får samtidigt en vardaglig inblick i svensk historia.  Det är korta intensiva kapitel som för berättelsen fram i ett snabbt tempo. (Perfekt pendlarbok!)  Jag dras snabbt med i Christinas liv och d et är verkligen svårt att sluta läsa. Jag avundas inte Christina och den tiden hon lever i, tänk att inte kunna göra det som du allra